Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osvojování čtení s využitím alternativních metod a problémy minoritních skupin
Mičková, Kateřina ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.
Shifting punishment on minorities: experimental evidence of scapegoating
Bauer, Michal ; Cahlíková, J. ; Chytilová, Julie ; Roland, G. ; Želinský, T.
This paper provides experimental evidence showing that members of a majority group systematically shift punishment on innocent members of an ethnic minority. We develop a new incentivized task, the Punishing the Scapegoat Game, to measure how injustice affecting a member of one’s own group shapes punishment of an unrelated bystander (“a scapegoat”). We manipulate the ethnic identity of the scapegoats and study interactions between the majority group and the Roma minority in Slovakia. We find that when no harm is done, there is no evidence of discrimination against the ethnic minority. In contrast, when a member of one’s own group is harmed, the punishment ”passed” on innocent individuals more than doubles when they are from the minority, as compared to when they are from the dominant group. These results illuminate how individualized tensions can be transformed into a group conflict, dragging minorities into conflicts in a way that is completely unrelated to their behavior.
Transkulturní odlišnosti v péči o dětského pacienta
KOBZOVÁ, Andrea
Zvýšený tok migrace s sebou nese prolínání kultur. Zdravotnický personál se bude s jedinci jednotlivých kultur setkávat stále častěji. Proto je třeba zvolit vhodný přístup a poskytovat kulturně kompetentní ošetřovatelskou péči. Cílem diplomové práce bylo zmapovat transkulturní rozdíly v péči o dětského pacienta a zmapovat s jakými minoritními skupinami se nejčastěji setkávají sestry pracující na dětských odděleních. K těmto cílům byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a pro jejich zjištění se realizovalo třífázové výzkumné šetření, konkrétně kvalitativní šetření doplněné o kvantitativní metodu ankety. První fázi představovala pilotní anketa za pomocí techniky snowball sampling. V druhé fázi výzkumného šetření byly provedeny polostrukturované rozhovory se sestrami. Polostrukturované rozhovory s rodiči představují třetí fázi výzkumného šetření. Na základě výzkumného šetření lze říci, že se sestry nejčastěji setkávají s romskou a vietnamskou minoritou. Dále s pacienty z Ukrajiny, Ruska, Německa, Polska, s muslimy nebo Svědky Jehovovými. Nejčastější problémy, jež řeší, jsou: jazyk, strava, kulturní zvyky, komunikace, spolupráce. Specifika jednotlivých minorit, jež byly zjištěny od sester i rodičů představovaly odlišnosti ve stravování, denním režimu, odlišnosti v chování, komunikaci, spolehlivosti v dodržování stanovených pravidel nebo plnění následné péče po propuštění z nemocnice. Další specifika jsou vázána na rituály a tradice při porodu či umírání, slavení svátků nebo dodržování půstu a s tím související i duchovní potřeby. Také byly zmiňovány tradice týkající se odmítání zdravotnických výkonů nebo naopak jejich vyžádání. Výsledky práce byly prezentovány na 13. Studentské konferenci v Pardubicích a následně budou publikovány v odborném tisku.
Fenomén uprchlictví a možnosti jeho využití v interaktivní výuce
ŠONKOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na fenomén uprchlictví a jeho zařazení do problematiky mezinárodní migrace jako takové, přičemž zájem je upírán zejména k imigraci ze třetích zemí do Evropské unie s akcentací na Českou republiku. V tomto kontextu je pojednáno o příčinách vzrůstající tendence počtu žadatelů o mezinárodní ochranu a ekonomických migrantů, ale zároveň také o odezvách, které tato skutečnost vyvolává. Pro přiblížení charakteru multietnického soužití v české společnosti jsou na jedné straně uvedena sekundární empirická data nastiňující současnou situaci vztahu majority k etnické a národností pluralitě vzhledem k uprchlické krizi, a determinanty působící na utváření rozličných postojů obyvatelstva na straně druhé. V neposlední řadě je prostor ponechán vybraným metodám interaktivní výuky a na nich založeném didaktickém materiálu, jenž je využitelný při vyučování kontroverzního tématu uprchlictví v hodinách výchovy k občanství.
The Citizenship of the EU and the Roma as its Holders
Sedláčková, Martina ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Rok 2013 je venovaný občianstve Európskej únie, čo oživuje reflexiu o jeho podstate a význame. Bakalárska práca Občianstvo Európskej únie a Rómovia ako jeho držitelia v tejto súvislosti skúma predpoklad rovnosti občanov vyplývajúci z definície všeobecného konceptu občianstva na prípadoch týkajúcich sa rómskej etnickej menšiny. Prvá časť práce sa venuje občianstvu EU z teoretického hľadiska. Skúma jeho definíciu, vzťah k národnému občianstvu členských štátov, vznik a vývoj, práva, ktoré z neho plynú, a predstavuje odbornú kritiku hodnotiacu koncept občianstva EU. Druhá časť sa venuje priamo Rómom, ukazuje patričnosť Rómov k Európe, historicky a územne, a hlavne poukazuje na dva hlavné prípady, ktoré demonštrujú obmedzovanie práv Rómov pre nich plynúcich z občianstva EU. V prvom prípade práca poukazuje na určitú štrukturálnu diskrimináciu voči občanom EU, ktorí nemajú bydlisko v jednom zo štátov EU, čo súvisí aj s kočovným spôsobom života niektorých Rómov, a v druhom prípade sa práca venuje kontroverznému prípadu vyhostenia Rómov z Francúzska jeho prezidentom, ktoré bolo sprevádzané silno diskriminačnou rétorikou. Uvedené dva prípady dokazujú, že aj napriek snahe Európskej únie obmedziť akúkoľvek formu diskriminácie a garantovať práva pre svojich občanov rovnako, v praxi tieto práva nemôžu využívať...
Osvojování čtení s využitím alternativních metod a problémy minoritních skupin
Mičková, Kateřina ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou gramotnosti a především výuky čtení. Teoretický podklad definuje gramotnost, minoritní skupiny, metody vyučování čtení a osvojování čtenářských dovedností. Praktická část vychází z dlouhodobého výzkumu, realizovaného pod hlavičkou GAČR v letech 2009 - 2011. V této práci je zpracovávána pouze část tohoto výzkumu, a to na ZŠ Hanspaulka v Praze. Výzkum se zabýval připraveností dětí na počátku školní docházky k výuce čtení, ve škole, kde se k vyučování čtení používá metoda analyticko-syntetická hlásková. Následně bylo porovnáváno, na jaké úrovni jsou děti na konci 1. ročníku ve čtení. Zjišťovala se zde míra závislosti dobré nebo rizikové připraveností dítěte na počátku školní docházky pro výuku čtení a úroveň čtení na konci 1. ročníku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.